Melyek a termékbemutatók trükkjei, amelyekkel vásárlásra ösztönzik a résztvevőket?

Illusztrációk: Pixabay.com

Jól felépített pszichológiai hadviselés zajlik az termékbemutatók egy jelentős részén annak érdekében, hogy a jelenlévőket azonnali vásárlásra bírják.

A kezdeti években jellemző volt a megvendégelés, ami rögtön megteremtette az alapját annak, hogy a résztvevők lekötelezve érezzék magukat, s úgy érezzék, valamivel viszonozniuk kell a gesztust. Hasonló érzésekre apelláltak, amikor házhoz vitték a termékeket, megkérve a házigazdát, hogy ismerőseit is hívja el vendégségbe. Később jöttek a kedvezményes áron kínált, termékbemutatóval egybekötött kirándulások. Ezzel már azt is biztosították, hogy a résztvevők ne sétálhassanak haza, ha megunják a műsort, illetve kellemetlenül érezzék magukat, ha minden ajánlatra nemet mondanak, hiszen ezt követően még a szervezők buszával kell hazautazniuk.

Bevált trükk, hogy személyes kapcsolatot alakítanak ki a résztvevőkkel, olykor az előadó mellett minden asztalnak, házaspárnak van saját vendéglátója is. Az előadók rendszerint elmondják, hogy ők maguk mennyire kételkedtek az adott termékben, ám végül meggyőzték őket az eredmények, s pozitív fordulat állt be az életükben. Olykor a közönség soraiban is akadnak olyan – a meghívottakhoz hasonló életkorú, hozzájuk hasonló problémákkal küszködő – beépített felszólalók, akik megerősítik az előadó által elmondottakat. Ha egészségügyi hatás felmerül (s ez gyakorlatilag bármilyen termék esetén felmerül), hivatkozhatnak külföldi szakértőkre, kutatásokra, kutatóközpontokra, akár külföldi kórházi gyakorlatra is. Ha más taktikát követnek, előkerülhetnek az összeesküvés elméletek, miszerint a módszert, a találmányt a munkahelyüket féltő orvosok és a profitjukat féltő gyógyszercégek el akarják titkolni a világ elől.

A csalárd kereskedelmi gyakorlatra már a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is figyelmeztetett, a Gazdasági Versenyhivatal pedig számos esetben rótt ki bírságot.

A bemutatók szinte kivétel nélkül drága termékek propagálására fókuszálnak. Ezek gyakran hűtő-fűtő-légtisztító berendezések, vízszűrők, víztisztítók, infralámpák, masszázsfotelek, különféle mágneses eszközök, konyhai felszerelések. A drágaság önmagában is trükk: ha a józan megfontolás szerinti összeg tízszerese az ár, máris különlegesebbnek hat a termék, mert az irreálisan magas ár minőséget, egyediséget, hatásosságot sugall. Újabb csel, hogy az árral való első sokkolás után rögtön jön a „csak egy napra szóló” kedvezőbb ajánlat, illetve számos „ajándék” a termék mellé. A kedvezményeket nem mindig a nagy plénum előtt ismertetik, hanem a meghívottaknak a „segíteni akarás szándékával” tesznek az állapotukra, az anyagi helyzetükre való tekintettel „méltányos” egyedi ajánlatot. (2015. december óta jogszabály tiltja az árubemutatóval egybekötött termékértékesítéshez kapcsolódóan ajándék juttatását, árengedmény, kedvezmény, vagyoni előny és ajándéksorsolás reklámját, s az árubemutatón történő hitelközvetítést.)

Bármekkora is a nyomás, ne féljen nemet mondani! Ha érdeklik az elhangzottak, nézzen utána az eladóktól független helyen a terméknek! Ami ma eladó, holnap is az lesz. Ne feledkezzen meg róla: az árubemutatókat nem azért szervezik, hogy segítsenek a résztvevőknek, hanem hogy pénzt szerezzenek tőlük.

Forrás: 200 válasz a vastagbélrákról és végbélrákról

Ide kattintva kövesse rovatunk frissítéseit a Rákgyógyítás.hu Facebook csatornáján!

Illusztrációk: Pixabay.com

Az alábbi cikkeket olvasta már?

Top