Mellrák, magas trombocitaszám (jelige: bóbita)

Édesanyámnál mellrákot diagnosztizáltak, a műtét során 4 kemoterápiás kezelést írtak neki elő (utána sugár, ill. hormonkezelést).

A kérdésem az lenne, hogy a kemoterápiától (mint mellékhatásként) emelkedhetett-e a trombocitaszáma? Merthogy magas. Megjegyzem, édesanyám vérképe a műtét előtt kitűnő volt. Közérzete rendben van, COD teát iszik már lassan 5 hónapja.

Lehet-e valamit kezdeni a trombocitaszámmal, van-e vmi mód (esetleg étkezési “okosság”), amivel csökkenthető, illetve mire figyelmeztet a magas tromb. szám?

A magas thrombocytaszám csökkentésére nincs “étkezési okosság.” Az édesanyját kezelő onkológust kellene megkérdezniük, hogy mennyire jelentős ez az emelkedés és igényel-e teendőt, esetleg kezelést. Nagy valószínűséggel nem a kemoterápia okozza a trombocytaszám emelkedését, ami egyébként úgynevezett aspecifikus tünet is lehet, azaz nem feltétlenül valamilyen kóros háttérfolyamatnak a jele.

Kapcsolódó cikkek:
Emlőrák
Vérszegénység is veszélyezteti a daganatos beteget
Emlőrákos asszonyok vallanak kálváriájukról
Áttétes emlőrákban is sorvasztják az ereket
A HER2-pozitív emlőrák és célzott kezelése
Kemoterápia: gyógyszerek és módszerek
Emlőrák: mielőbb felfedezni, hamar műteni

Korábbi kérdések és válaszok a témában:
Fehérvérsejtszám-csökkenés
Újrakezdeni a hormonkezelést?
Emlőrák: kemo vagy nem kemo?
Emlőrák terápiája
Emlőrák: döntés a kemoterápiáról
Emlőrák műtét után
Mellrák: van más mód?

Top