Milyen jogai vannak a vásárlónak elállni egy termékbemutatón aláírt megrendeléstől, szerződéstől?

Illusztráció: Pixabay.com

A vásárló lakásán, munkahelyén, az utazással egybekötött termékbemutató alkalmával, illetve az interneten keresztül történt vásárlás „üzlethelyiségen kívül kötött szerződés”-nek minősül, így a vásárlót 14 napos indoklás nélküli elállási jog illeti meg. Ha a kereskedő nem tájékoztatja a vásárlót arról, hogy két hétig meggondolhatja magát, az elállási határidő 1 évvel meghosszabbodik.

A visszavételi kötelezettség nem szűnik meg akkor sem, ha a terméket a vásárló kibontotta és kipróbálta. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Vannak azért kivételek is: például olyan termékekre nem vonatkozik a visszavételi kötelezettség, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem adható el újra, amely romlandó áru vagy amely olyan termék, amelyet kifejezetten az adott megrendelő személyére szabtak. Könyv, folyóirat, felbontott csomagolású számítógépes program sem küldhető vissza. Nyilvános árverés révén megkötött szerződésekre sem él a lehetőség.

Ha a fogyasztó eláll a vásárlástól, s visszajuttatja a terméket, 2 héten belül vissza kell számára téríteni a teljes vételárat és a szállítási költséget. Az elállási jog nemcsak termékvásárlásra vonatkozhat, hanem szolgáltatás igénybevételéről szóló szerződésre is.

Ha saját üzlethelyiségében vagy telephelyén szervezi a cég a termékbemutatót, a vásárlás nem minősül üzleten kívül kötött szerződésnek, tehát a fogyasztót nem védi a 14 napos elállási jog!

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) elérhetőségei: (061) 459-4800, nfh@nfh.hu, 1428 Budapest, Pf. 20.

Forrás: 200 válasz a vastagbélrákról és végbélrákról

Ide kattintva kövesse rovatunk frissítéseit a Rákgyógyítás.hu Facebook csatornáján!

Illusztráció: Pixabay.com

Az alábbi cikkeket olvasta már?

Top