Nyilvánosan értékelhető a hazai egészségügyi ellátás

Január 28-tól minden közfinanszírozott szakellátásban részesülő páciens és hozzátartozója közvetlenül megoszthatja véleményét az ellátásról a jobbulast.info weboldalon.

Alulról jövő kezdeményezésekkel is lehet változásokat elérni és fejleszteni az egészségügyi ellátást – vallja a Jobbulást! Alapítvány. A páciensektől érkező reakciók egyrészt rávilágíthatnak az intézményi szinten megoldható, de mindeddig rejtve maradt problémákra, a nagyobb léptékű kérdésekre pedig releváns adatokkal alátámasztva hívhatják fel a döntéshozók figyelmét – foglalja össze a kezdeményezés lényegét a Medical Online cikke.

A kérdőív segítségével konkrét intézményekről, szakterületekről osztható meg tapasztalat. A 10 kérdés a páciensek és hozzátartozóik ellátásban tapasztalt élményét vizsgálja, kitérve a higiéniai, személyi és tárgyi körülmények értékelésére.

– Szeretnénk hangot adni a pácienseknek, ezáltal szemléletváltást előidézni az egészségügyben. Ma már mindennapos, hogy szállásfoglalás, vagy bármilyen vásárlás után elmondjuk véleményünket. Tudjuk, hogy a szolgáltatók számára fontosak a visszajelzések és ezek mentén tervezik fejlesztéseiket. Ezt a szemléletet szeretnénk meghonosítani az egészségügyben is – idézi a cikk dr. Pákó Juditot, az alapítvány kuratóriumának elnökét a cikk. – Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a pozitív értékelések is megjelenjenek, hiszen legtöbbször a negatív tapasztalatokból lesz hír. A partneri kommunikáció és a pozitív visszacsatolás viszont óriási motivációt jelenthet az ellátóknak – tette hozzá a szervezet vezetője.

A kezdeményezés nem áll meg a jó gyakorlatok és a problémák feltárásánál. A visszajelzések alapján szükségesnek tartott beavatkozásokhoz támogatást is nyújt a kórházaknak és szakrendelőknek a Jobbulást! Alapítvány.

Az oldal elérhetősége: https://jobbulast.info/

Cimkék
Top